LostTears

Alla inlägg under januari 2010

Av Emelie - 31 januari 2010 18:47

Var i stugan i helgen med Älsklingen och min polare John :) Super trevligt haha om man bortser från kräkningar och för mycket att dricka haha.

Fredags: Vi åkte i fredags, John kom hit till mig och syrran och hennes pojkvän hämtade upp oss och vi drog till affären och handlade. Sedan skjutsade dem ut oss till stugan, där det första killarna fick göra var att skotta utanför och jag gick in i stugan och plockade in alla varor och satte igång att elda. Sedan installerade Älsklingen sitt xbox och vi spelade alla ett spel där vi var alla mot varandra. Sedan spelade vi fotboll och då kom små pojkarna upp (lillbrorsan och extra brorsan) och ville spela dem med så det blev fotbolls matcher där vi turades om tills dem gick. Sedan käkade vi lite mat, korvstroganoff som jag gjorde och efter det kom lill killarna upp igen och vi körde alla poker med marker, tills klockan blev mycket. Pojkarna gick och vi tittade på film. Sedan tv tills vi alla var helt slut och redan hade somnat i omgångar.


Lördag: Ingen sömn knappt då älsklingen hade problem med magen och sprang ut för att kräkas hela natten. Under förmiddagen så vilade han mest och jag och john och pojkarna spelade fotboll på xboxen igen tills vi skulle dra ut och åka lite i backen allesammans ävven dem vuxna :) . Så vi drog och åkte pulka, sådan där bräda och snowracer medan älsklingen låg kvar i stugan och sov. Väl tillbaka följde jag och john pappa in till dem och vi åt korv med bröd. Efter att ha åkt ned och sprungit upp för den där backen vi åkte i var vi rejält hungriga, blöta, kalla och jag hade fått bra med motion:P Sedan gick vi upp till älsklingen som mådde mycket bättre och vi höll oss inne i stugan och spelade och såg film osv tills vi skulle ned igen då vi var bjudna över på tacos. MUMS. Älsklingen åt bara lite fil dock men vi andra åt:) Sedan satt jag, älsklingen, John, Pappa och grannen och snackade en massa om det mesta, MYCKET TREVLIGT :) John blev bjuden på lite alkholhaltig dryck och blev lite på snusen (nu talar jag om min polare, lille johnisen var inte med). Så han vinglade upp för backen till stugan ;) och robin och jag gick efter haha. Sedan fortsatte vi titta på sagan om ringen trilogin extended version tills vi inte kunde hålla ögonen öppna mera.


Söndag: Vaknar klockan fem av att John står och rycker i ytterdörren haha jag hade låst efter att jag såg något när jag var ute en snabbis innan läggdags så jag hoppar upp ur sängen och får låsa upp åt honom, sedan somnar jag. Vi vaknar och alla mår bra :) Vi äter frukost och ser på mer sagan om ringen och sedan äter vi lunch/middag och sedan spelar vi tills det är dags att åka hem. En otroligt mysig helg :) Tråkigt att Älsklingen mådde lite dåligt och så men annars hade han en trevlig helg och jag är så tacksam att jag har honom då han inte bestämde sig för att åka hem utan sov ut och vilade och blev bättre. Tack älsklingen! Och tack John för en otroligt rolig och intressant helg! Over and out. Xx Ems xX

Av Emelie - 28 januari 2010 22:03

idag har jag varit i skolan och sen drog jag hem och städade hela lägenheten åt mamma, i alla fall dem allmänna ytorna :P sen tvättade jag lite rest tvätt. Tittade sen på Twilight och väntade på älsklingen som skulle komma. Nu är det bad time:) Imorgon är det stugan som gäller och så kommer John (min killkompis, inte lillen) som ska med dit :) super trevligt skall vi ha! God Natt allesammans! Xx Ems xX

Av Emelie - 27 januari 2010 21:48

Åkte ner på stan på eftermiddagen, handlade lite nya kläder till mig själv. Det var på tiden! :) Träffade sen älsklingen där och vi gick runt på stan och kikade lite och sen blev det lite käk på stan. Åkte hem sen och pratade med min kompis John :) Sen såg jag nya wallander filmen :) Sen hm, tog jag knäckemacka och nu sitter jag här och mumsar i mig:P Ska sova i tid ikväll med det var väldigt nice:) På rätt sida om tolvan talar jag om nu. Natt natt! Xx Ems xX

Av Emelie - 27 januari 2010 13:10

Jag har idag haft en stark diskussion i mina tankar och lite med mamma om barn (vi var bägge på samma sida). Detta är typ en diskussion på en fall beskrivning, hade ofta såndana på gymnasiet. Och det Jag inte kan förstå är när man väljer att sätta sig själv i första rum och inte prioriterar barnet, spec när det beror på själviskhet! Mamma och jag talade lite om när man har separerat och den ena föräldern är dominerande och upprorisk och den andre mer lyder och underkastar sig för att undvika konflikter. Att man tror att man ser till barnets bästa men det egentligen bara handlar om den enes själviskhet och den andres rädsla och inte kan inse det själv, det är det jag reagerar på. Att man begränsar barnet.  Nu pekar jag inte ut någon utan diskuterar tankar som jag haft och som jag skriver här för att skriva av mig. En viktig diskussion och eftersom jag går lärarutbildningen och läser otroligt mycket om barns psykiska hälsa, behov av lek och sampspel med andra barn och utrymme så väcks mycket sådanna här tankar. Diskuterade även idag i skolan med en väninna som berör det här men att det går så långt att barn når det här kritiska stadiet att de slutar leka överhuvudtaget (som vi hade under en föreläsning häromdagen). Jaja slut diskuterat finns sååå mycket att skriva om detta och jag tycker egentligen att det är synd att en människa bara får den här kunskaper beroende på vilken utbildning och så man väljer, kände likadant när jag gick utbildningen på gymnasiet. Visst böckerna finns men diskussionerna övningarna och så det är inget man gör på sin egen fritid direkt, synd egentligen.    Xx Ems xX

Av Emelie - 26 januari 2010 19:54

Det blev visst ett till inlägg för kvällen :) Jag har nyligen läst sidorna i litteraturen vi skulle läst till måndag. Vilket flyt jag har just nu. Men det är bra för jag vill inte läsa det i helgen. Men nu ska jag nog gå och ta en smörgås eller flingor är hungrig :P Trevlig kväll! Xx Ems xX

Av Emelie - 26 januari 2010 17:12

Tisdag idag, tror jämt det är Onsdag vet inte varför:P kanske för att starten på den här veckan gått sååå sakta men kanske oxå för att jag åkte hem från Robin i lördags och inte söndags. Var i skolan idag, seminariet gick bra och sen slutade vi tidigt, gick då till biblioteket och lånade lite böcker om en teoretiker som vi ska fördjupa oss med. Sen hängde jag runt på stan, kände mig som ett slut batteri, hade inte ätit sedan de två skedar flingor jag åt till frukost och gick runt på sparad energi. Mötte upp Robin som varit på möte och vi drog och käkade thai mat :) Sen hade vi ett ärende på stan och sen åkte jag hem till mig och han till sig. Hämtade upp mina skolböcker när jag kommit hem, ska börja läsa boken vi ska ha till nästa vecka så slipper jag sitta i helgen :) Har hållit på med ett nytt mini projekt, klistrade upp lite bilder från en tidning på en stor tom tavla jag hade så nu har jag en ny fin tavla i mitt rum :)

Börjar känna mig trött, inte konstigt när jag inte somnar om kvällarna och sen bara hinner sova i 7 h, jag som brukar sova minst 8. Gäsp. Ska titta lite på program via datorn nu tänkte jag sen läsa lite. Natt Natt. Xx Ems xX

Av Emelie - 25 januari 2010 21:36

Tänkte på en sak förut, hur mycket man än vill sluta tänka så går det inte, försöker man att inte tänka på något så tänker man ju på att inte tänka på något, irriterande:P Speciellt när man tänker tankar som man inte vill tänka på, och sen hur man kan lyssna på en låt och tänka på något speciellt och när låten är slut kan man hunnit tänka på 20 olika saker. Tänk om det var så lätt ibland att säga något som det är att tänka. Att man slipper tappa bra formuleringar för man inte vet hur man ska uttrycka sig fast man fick ihop det så bra i tankarna. Hjärnan arbetar otroligt fort att jag inte ens minns hälften av det jag tänkt på under ett par minuters tid. Skumt :P fast det vore jobbigt om alla tankar skulle lagras i hjärnan. Okej lite djupt ämne. Till annat.

 Gjorde nyss något kul jag inte gjort på flera år när jag lyssnade på lite bra musik. Det är bra att man ibland kan släppa fram sitt inre barn :) Xx Ems xX

Av Emelie - 25 januari 2010 16:51

Nu är jag helt klar med läxorna :) Jag ville lägga arbetet åt sidan för en dag och sen angripa den med nya ögon, nu tycker jag faktiskt den blev mycket bättre. Den var bra innan men nu känns det bättre :) Så hmm vad ska man göra resten av kvällen då:P Funderar på det där med att städa rummet, och sen gå ner o boka en tvätt tid i veckan. Hade lite grupparbete idag oxå, var väldigt trevligt. Jag känner verkligen att skolan har utvecklat mig både kunskapsmässigt men också som individ. Visst det är inte kul med tentor och läxor och läsa en massa litteratur men sen när man är klar med ett arbete och får bra respons och känner att man har utvecklats- lärt sig något och verkligen har greppat det så är det en jätte bra känsla. Jag har faktiskt funderat på det och jag vill egentligen ha pluggat färdigt så jag får gå ut i arbetslivet men egentligen, Varför längta? Jag kommer ändå jobba hela livet sen och då önskar man ju bara att man fick sätta sig i skolbänken igen haha. Dessutom ju mer jag pluggar desto mer utvecklas jag och desto mer skinn på näsan får jag ju :)  Nä slut diskuterat nu, börjar lukta pannbiff ska gå ut i köket och mumsa i mig lite mat nu.  Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards