LostTears

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emelie - 23 oktober 2011 20:20

 

Mammas och Pappas Älskling

Av Emelie - 23 oktober 2011 19:51

Ja ni, funderat en hel del på vilken förskola jag ska välja till Liam, vill inte ha samma som hans bror av olika anledningar, tråkigt att dem inte får gå på samma förskola men men, bland annat vill jag inte sätta Liam där för att deras uteplats inte har  någon variation vilket jag tycker är viktigt, barn skall ha tillgång till "färdiga leksaker" såsom klätterställningar m.m, träd, buskar, gräs, asfalt och sand! Allt för barnens möjlighet till kreativitet, utmaningar m.m Är därför hel nöjd med den förskola jag tittat ut och gråter blod om inte Liam hamnar på den, i så fall söker jag om. Vad jag hade som 4 olika saker att kolla efter var

  • Läget
  • utemiljön
  • stor barns avd
  • små barns avd

Hur de såg ut då vill säga. Sen tycker jag det är viktigt med antal barn per pedagog, hälsan, hur barnen utmanas genom inne miljön och utemiljön m.m


Det var kort om det, i helgen hade jag film mys med mamma och moster, vi såg mamma mia och åt gott. Imorgon börjar praktiken ska vara i skolan denna gång JIPPI! :)


Har suttit typ hela dagen med syrran och rensat loppis prylar som vi ska sälja på loppisen, har såååå mkt saker.


Skulle vilja kunna flytta bloggen till en ny blogg där alla inlägg sparas bara för att slippa "oinbjudna gäster". Där jag kan ge ut ett nytt namn till dem jag vill ska läsa. Tyvärr går väl inte det??


Jaja God natt. XxEmsxX

Av Emelie - 20 oktober 2011 17:57

Varit på den andra poteniella förskolan för Liam idag. Gillade vad jag såg och den står nu som nummer ett på listan. Den uppfattningen jag fått är att många föräldrar inte vet om att man kan besöka förskolor innan man väljer/byter. Synd att behöva ångra sig i efterhand när man kan kika innan så barnet slipper bli lidande. Ska ju inte välja förskola för att den ligger nära hemmet utan för att man gillar hur verksamheten ser ut.  Det jag tycker är illa är när man väljer en förskola till sitt barn för sin egen skull och inte barnets, enkelheten eller smidigheten för sig själv. Själviskt! Det är ju ändå barnet som ska spendera hela sina dagar där. Tyvärr som blivande lärare är jag lite kräsen med förskola och mån om att Liam får "det bästa" därför har jag/ ska varit runt på olika förskolor. Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards