LostTears

Alla inlägg under april 2010

Av Emelie - 30 april 2010 20:57

Ja i veckan har jag sovit hos Älsklingen och Johnisen var där sötnosen var så mysig hela veckan, har gjort massor med söta saker, och fått mig att skratta mycket. Dock blev han hysteriskt rädd igår kväll med av GLASSBILEN, seriöst, den tjuter och låter när han ligger och sover, skulle också bli rädd om något väckte mig så. Har haft praktik hela veckan och knappt hunnit plugga något. Är helt slut om kvällarna. Går upp kvart i sex efter en kvarts snooze och går och lägger mig nio, tio om kvällen. Idag blir det tidigt i säng, skulle vilja sova nu är sååå tröött. Skulle somna innan huvudet hamnade på kudden. Annars har man blivit totalt dissad idag på valborg. Inget gick som planerat och folk bangade ur, så resultatet blev god mat (fest mat) hemma med familjen. Mums. Nu ska vi äta efterrätt sen ska jag sova. Ska upp tidigt imorgon. Lite sovmorgon får jag i alla fall :) Trevliga stunder har jag däremot haft på praktiken, och mer blir det förhoppningsvis nästa vecka. Natt Natt. Xx Ems xX

Av Emelie - 25 april 2010 17:03

Stugan i helgen var det ja :D

Fredag: Hm vi kom dit rätt sent på fredagen så vi gjorde typ mat och tittade på film, snackade osv tills vi skulle sova .

Lördag: Steg upp tidigt, tack vare mig då :P Så vi gjorde oss i ordning osv så drog vi ned till fotbollsplanen och spelade lite fotboll, först var det bara vi två, sen kom låtsas brorsan och hans polare så då spelade vi i lag på ett mål. Hur kul som helst men snacka om dålig kondis! :O Spelade typ 1 ½ timme. Det var lite lerigt på plan men det hindrar inte älsklingen från att ramla i det 6 ggr! Sen drog vi upp till stugan, krattade hela trädgården o lagade lunch haha plaskmos och såg film, tills pappa ringde o sa att vi kunde hänga med ut med båten och plocka upp näten. Spännande jag rodde ut för första gången på år och dar. Tyvärr var det ingen fisk i nätet men pappa bjöd oss då istället på en liten båttur med motorn på. HÄRLIGT! Älskar att åka båt, liten som typ stor, inte så kul med färjor, men det är härligt det med. Sen drog vi upp till stugan igen och killarna tittade hockey och jag slaggade en timme. Sen drog vi ned till bastun och bastade! :) Sen rena och fräscha var vi sociala med dem vuxna och tittade tv, och åt.. tro det eller ej, men jag åt RÄKOR. Usch, det är inte ens gott ändå åt jag 6 st :O haha. Hoppade lite ute på studsmattan oxå med små killarna. Sen drog vi upp till stugan såg film och snackade tills läggdags.

Söndag: Det roliga tar ju tyvärr oxå slut, men vi gick en promenix ner till sjön och jag tog lite fina foton, sen fick vi korv av pappsen och sen hoppade vi lite på studsmattan tills vi skulle åka.


Nu vill jag bara tillbaka, det var så härligt och jag har varit så motions inriktad där ute. Fotbollen och promenaden och ville helst jogga oxå, hade gjort det om tiden räckt till. Synd att jag inte får inspiration att motionera här hemma. Men förståeligt det är så mycket roligare och finare att motionera ute på landet/skogen vid vattnet osv. Här kommer några bilder från helgen.

                                                                      

Av Emelie - 23 april 2010 10:48

En bra vecka hittills. Älsklingen kom och höll mig sällskap, och nu väntar en spännnande helg ute i farsans stuga med Robin och John (vuxna). Ska bli kul, vi ska spela fotboll, träna lite, basta, se film, äta gott, umgås och kila ned till sjön och kika. :)  Ha en trevlig helg allesammans! Xx Ems xX

Av Emelie - 21 april 2010 17:49

Veckan segar sig fram, bara för att jag vill att den inte ska göra det, men men, har fixat lite saker i dag med. Tänkte gå ut med cv idag också men inget roligt väder väntar och ser hur vädret är imorgon. Har slutat med att inte äta/dricka mjölk, känns meningslöst, känns inte som det vore det, sen är det för jobbigt, en enormt stor klapp på axeln till dem som kan, dels för dem måste. Men jag är en riktig kalv Älskar mjölk. Det finns andra tester att göra om det vore mjölk jag inte tål. Men att låta bli sötsaker har inte varit särskilt svårt :O måste egentligen bara ha något att tugga på sen spelar det inte så stor roll om det är godis eller musli eller något annat. Xx Ems xX

Av Emelie - 20 april 2010 17:12

Skola idag. Bara att rikta in sig på ten 2 nu då. suck. Har tittat lite kläder i katalog idag oxå, och tittat på nya wallander-arvet som kom i lådan idag. :) Annars har jag inte hunnit göra så mycket mer. Ska fixa lite med skol papper nu, sen kanske äta lite :P Xx Ems xX

Av Emelie - 19 april 2010 21:08

Idag har jag varit effektiv :o vet inte hur det  hände.     Har uträttat lite ärenden, tvättat, städat rummet, pluggat klart en uppgift, läst lite litteratur, handlat apelsiner, städat badrummet och skrivit klar CV och personligt brev!    Undrar om jag kan hinna med något mer innan läggdags    Skulle nog vara att läsa lite mer litteratur. Natt natt på er    Xx Ems xX

Av Emelie - 19 april 2010 16:47

Varit ute på ärenden imorse och sen tvättade jag, städade mitt rum och satte mig och pluggade lite. Pluggar just nu, eller försöker, mammas dator är lite seg. Ska snart äta mat oxå. Konstigt nog så har det gått förvånansvärt bra att vara utan snask de här dagarna, eller hur länge har jag varit utan det, nu måste jag tänka. Började i Lördags. Ja tre dagar än så länge utan större sug. :P Ska nog sätta mig och se klart på chipmunks :P jag och lillspringaren såg den i lördags, eller vi började titta på den, han tyckte den var väldigt rolig, har aldrig sett honom skratta så mycket åt en film :P sötnosen. Aja nu ska jag kila. Trevlig eftermiddag! Xx Ems xX

Av Emelie - 18 april 2010 12:38

Igår kväll föll polletten ned och jag och tessan använde oss av den teknik som finns. Fattar inte varför vi inte gjort det tidigare då det är dyrt att ringa till varandra och därför har vi inte gjort det, men det finns ju sådan bra teknik som gör det möjligt att prata ändå. Så igår pratade vi via datorn i typ 2 ½ timme. Har saknat det. Saknar dig Tessan. Underbart att bara kunna prata och det blir något vi får fortsätta med nu när polletten som sagt trillat ned. Tjejsnack i stora lass, var det. Nästa gång du kommer till Sverige Tessan ska vi umgås :) Älskar dig gumman <33 Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards