LostTears

Alla inlägg under juli 2010

Av Emelie - 30 juli 2010 10:55

Dem senaste två dagarna har jag varit hemma hos min syrra och hjäpt henne att städa. Vi fick ihop 28 soppåsar, 7 tvättpåsar, minst 4 diskomgångar och disken är inte klar än, och allt tog sammanlagt ca 17 ½ timme. Puh. I helgen skall jag hem till Robin så ska jag få träffa en av hans polare som jag inte hunnit träffa ännu. Sen nästa vecka få jag mina säsonger jag har beställt XD beställde alla säsonger av one tree hill XD Så har jag något att göra när jag är hemma som Robin sa till mig haha. För just nu så har mitt interntet gått åt pipan vette pip vad det är med det men det har som sagt strulat sedan maj juni och nu är det kasst. samma sak med kanal boxen. Vi ska testa köpa ny internet kabel och se om det är felet eftersom det är rena rama rånet att få hit en tekniker om felet på internet är vårat fel. Hutlösa priser. Idag vet jag inte riktigt vad jag skall göra än men när jag väl kommer igång med något brukar tiden ofta springa iväg. Har också 3 olika aktiviteter som jag och min familj/vän ska hitta på och nu gäller det att hitta tider som passar alla eftersom nu börjar de flesta jobba igen och sen är det ju en penga fråga också. Två av dessa tre aktiviteter är att åka till grönan och bland annat gå och se Eclipse. :) Tack och Hej! Xx Ems xX

:)

Av Emelie - 27 juli 2010 17:51

Idag har jag åkt hem från Robin och tvättat mina kläder och fixat i mitt rum, rensat och kastat osv :) Inte för att det finns så mkt härinne men men :P Imorgon skall jag hem till syrran, jag ska hjälpa henne att städa och rensa och det kommer ta hela dagen om inte mer men hoppas att vi blir klara imorgon. Tänkte se till att vara där halv nio så vi hinner städa klart :) Sen på torsdag och fram till helgen får vi se vad vi hittar på jag ska hem till Robin någon av dagarna för att hälsa på en kompis till Robin som ska komma hem till honom som jag skulle träffat förra gången han var ner hit men då var jag sjuk :/ Aja ska fortsätta med lite smått och gott nu. Xx Ems xX

Av Emelie - 26 juli 2010 12:43

Ja i Lördags kom vi hem från norrland och kom hem till skit väder (ursäkta språket) ös regn och kyla. Var hemma i typ 15 min sen drog jag till älsklingen och sötnosen :)

Vad jag gjort i norrland:

Varit med min älskade Veran <33

Badat pool med veran och busat XD

Godkänt Verans span ;)

Varit i Umeå med familj och Veran

Varit i ö-vik med familj och Veran

Grillat hemma hos Veran

Klättrat upp på Skuleberget

Sovit i stuga och på typ vandrarhem/rum pga dubbelbokning.

Haft a faboulus time helt enkelt!!

Xx Ems xX

Av Emelie - 19 juli 2010 20:17

Framme i Ångermanland sen några timmar tillbaka. Sitter just nu i hyrstugan och väntar på Veran <33 Vägen upp var inte lika spännande så jag hade inte behövt längta, bla. pga. att min ipod började strula och vägrade spela upp musik. Då var jag inte glad kan jag säga. Plus att datorn låg i bagageutrymmet så det var ingen höjdare heller så jag sov i typ en timme efter sundsvall sen var vi vid höga kusten bron och då var det inte långt kvar! :) Nu är jag ialla fall trött eftersom jag inte fick så mycket sömn inatt och inte i bilen upp heller. Skall bli skönt att gå och sova. Natt Natt Xx Ems xX

Av Emelie - 18 juli 2010 22:32

Om 9 timmar är vi på väg till norrland. Fattar inte hur jag ska kunna somna är för uppspelt skulle vilja åka nu :) Längtar faktiskt efter den långa bilturen på 8 timmar så jag kan skriva på min berättelse, lyssna musik och läsa bok. :) Kommer uppdatera från norrland då mamma har datorn med sig :P Trevlig kväll/natt.      Xx Ems xX

Av Emelie - 17 juli 2010 14:14

Idag är det lördag. Jag har inte hunnit göra så mycket ännu men mamma kom hem från kungens kurva med jordgubbar bla. så jag gjorde en nyttig frukost med flingor, jordgubbar och nektariner. Mums, blev dock mer frukt än flingor haha. Och en väldigt sen frukost klockan var typ halv ett haha. Min tidigare frukost var mindre nyttig och bestod av en glass. Älsklingen sov länge och jag låg och tittade på Bones till tolv typ. Nu är jag hemma hos älsklingen vi fick skjuts hit av en kill polare som ville spela lite med robin på hans nya fotbolls spel till xbox. Så nu sitter jag vid hans dator och dem sitter och spelar. Regnigt väder ute så det finns ändå inte så mycket att göra. Skönt däremot med lite moln och regn. :)                   Xx Ems xX

Av Emelie - 16 juli 2010 12:48

Musik spelar en olika stor roll i allas liv. Jag älskar musik och därför också att sjunga. Jag har sedan länge tänkt berätta lite om låtar som betyder något speciellt för mig och här är några exempel.


Låtar som berört/berör mig som handlar om mig och Robin och vårt förhållande.

Takida- reason to cry (Robins och min första låt, den kom till användning också en period efter att vi träffats för första gången)


When you say nothing at all  (Typisk romantisk låt som väl alla vill ha som sin egen speciella låt)


Hinder- lips of an angel (Robin sa för några år sedan att denna fick honom att tänka på mig)



Lisa Nilsson- himlen runt hörnet (då jag insåg vad jag kände för robin och bestämde mig för att inte ge upp hoppet om honom)


Taylor Swift- our song (den får mig att tänka på robin, hur han alltid försöker få mig på bra humör och lyckas :)


Taylor swift- im only me when im with you (jag när jag är med robin)


Andra låtar som spelar sin roll

helena sjöholm -gabriellas sång (jag för en tid sedan)


Paramore- misery business

                                        Xx Ems xX

Av Emelie - 16 juli 2010 10:34

Idag kommer min älskling hit därför som jag längtat till fredag :) Igår var familjen och spelade minigolf, jag, syrran, mamma, moster och urban. Brorsan stannade hemma. Jag och sasse kom delad första plats med 49 poäng på 18 hål. Haha mitt rekord. Vad som hände med min förkylning vette tusan. Hade ont i halsen på kvällen i måndags sen lite på morgonen på tisdag sen till kvällen bara feber och kryp i benen en bit inpå natten. Sen dagen efter var allt typ borta och nu känner jag mig bättre men det känns i halsen att allt inte är riktigt bra ännu. Bara den inte blir långvarig som alla säger att förkylningar under sommaren blir :O


Träffade också gamla klasskompisar igår på minigolfen :) Alltid kul och höra vad alla gör nuförtiden och höra hur dem har det :)


Inte någon som vet någon bra huskur mot förkylningar, eller långdragna sådanna?


Trevlig dag! Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards