LostTears

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emelie - 30 oktober 2010 21:07

Fattar inte hysterin kring halloween, okej missförstå mig rätt nu. Att folk "firar" det denna helg menar jag... Det är ju faktiskt inte förrän nästa helg. Sen fira och fira, har man barn kan man ju hitta på något kul elr om man är tonåring gå på ngn maskerad, fest elr nått, det e ju alltid skoj. Men det känns ju inte riktigt som en högtid. Definitivt inte som jul, påsk och midsommar. jaja.


Idag har jag varit i byhålan med Robin och Johnisen, det gav inte mkt mest onödig tripp då jag ändå inte hitta några julklappar där, byhåla som sagt. Hittade lite julklappar på stan däremot. Myst och busat med john och nu ska älsklingen och jag se film.


John är helt fascinerad av min mage hela tiden klappa, känna, blåsa, pussa, leka på den och lyssna. Trodde inte han hade förstått det där med att han ska få en lillebror, måste vara dagis som förklarat när dem fick veta det. aja trött nu.. Natt Natt.


Xx Ems xX

Av Emelie - 28 oktober 2010 19:14

Var på ultraljud idag, det är en liten pojke :D En liten Liam. Det är ialla fall vad vi bestämt än så länge, sen får han behålla det namnet om han ser ut som en Liam när han kommer ut :)

  Det var lite felberäknat också, Liam beräknas komma den 14/4, ett litet april barn. Så jag är i v. 15 + 6 alltså vecka 16 och imorgon påbärjar jag v. 17.  Lillen är redan envis och han vägrade ligga i profil :P

Av Emelie - 22 oktober 2010 19:25

Ja fredag, känns ju inte som det, Har pluggat i nio timmar med korta mat pauser. Älsklingen är fortfarande krasslig och jag har helgen på mig att skriva klart tentan. Jihoo, not! Jaja ska plocka lite till ur böckerna och sen se över min klipp och klistra metod så att texten flyter på som den skall. Har en data sida kvar max att skriva en halv räcker kanske typ o sen lite egna erfarenheter. Sen är jag klar. Borde hinna färdigt innan söndag. Tråkigt däremot att sitta med tentan när alla andra är klara typ, FAst alla andra hade ju inte en spy dag igår. Kände mig verkligen som en kräkmaskin då. Men en del säger att det är tecken på en tjej, men vette tusan. Detta har jag hört, olika asså.. kommer inte ihåg allt jag hört men det här..


Pojke: Mer finnar, lite elr inget kräk,


Flicka: Mer finnar, mycket kräk


Tror dock inte att det där funkar det är så individuellt.

Xx Ems xX

Av Emelie - 20 oktober 2010 14:51

Började dagen med nack, ael och huvudvärk som så många andra dagar. Gick en promenix med mamma på förmiddagen, sköönt var det. Sen nu har jag använt massagekudden o nu anamma ska värken bort. Ska anv den en gång till senare idag. Efter maten som vi ska börja laga om tio minuter ska jag plugga till tentan. Städa rummet har jag också planerat att jag ska hinna med. Jaja ha en bra dag.     Xx Ems xX

Av Emelie - 18 oktober 2010 15:56

Ja skola idag, gick bra. Trött nu när jag kom hem, är van att sova middag haha. Har suttit lite med tentan men är både hungrig och väääldigt trött så känns inte så roligt just nu att plocka bra bitar ur böckerna och skriva om dessa. Humöret känns inte riktigt så bra för det, är däremot inte sur elr har kort stubin (som igår haha) så det är väl bra. Längtar tills vi ska käka mat, spaggethi och köttfärssås :) mumma :) hehe. Får plugga lite efter maten sen tror jag och så får jag slappa lite nu :P bye bye Xx Ems xX

Av Emelie - 17 oktober 2010 19:33

Påbörjar vecka 18 idag. :) Inte haft en så bra dag idag har mått illa o kännt mig allmänt hängig och värken i axlarna o huvudet gör det inte bättre. Känenr mig däremot lite bättre nu och börjar dessutom bli ordentligt sugen på mat haha. Typiskt :P Alltid till sena kvällen och på mat man inte har hemma. Skulle vilja äta korvstroganoffen på hakke restaurang elr vad den nu heter. Den är gudomlig :D Äter alltid där på vägen till norrland. :P Fast är också sugen på pasta husets kyckling och curry gryta, eller mormors köttfärsås hehe. Hungrig blir jag ju nu jue när jag snackar om mat. Jaja har inte gjort ett dyft på tentan idag då jag mått som jag mått. Har väl tid framöver däremot då TYPISKT NOG älsklingen blivit sjuk, IGEN! saknar ju honom, o nästa vecka kan jag inte sova där för då börjar vfu:n. Fast bättre att han är sjuk nu den här veckan än veckan efter det för då är det ultraljud som gäller och då ska han med :) HAr mest legat o sett film idag för att avlasta axlarna. Måste verkligen gå till en massör som löser upp alla mina knutor. HAr flera i nacken nu oxå har jag känt :/ Ska fortsätta se film nu, vilket jag gjort hela dagen.. Natt Natt. Xx Ems xX

Av Emelie - 15 oktober 2010 12:04

Tack så mkt du som bad om ursäkt för vad du skrivit, som sagt saker kan missuppfattas när de skrivs via nätet. Uppskattar det :)


Sen tycker jag att det är VÄLDIGT tråkigt att min blogg  blivit någon sorts länk mellan mig och vissa personer där jag måste försvara mig från en massa skit snack. Tråkigt. Vill hellre att det ska stå roliga saker på bloggen och vill definitivt inte ägna mig åt att svara på taskiga kommentarer. Funderar allvarligt på att byta namn på bloggen nu, men det tråkiga är ju att i så fall måste jag byta helt från bloggplatsen för annars är det ju bara söka efter personen på sajten o då hittar dem mig ändå, och anonym blogg vill jag inte ha. Önskar bara jag kunde få leva mitt liv, att vi alla kunde få leva våra egna liv utan interference från någon annan! Det är vad Robin och jag önskar oss. Hoppas på det i fortsättningen och önskar inga mer sånna kommentarer. Tack för mig

Av Emelie - 14 oktober 2010 11:59



Har dessutom funderat på två saker en tid.

  1. Att jag ska göra om bloggen färgen osv och bilderna, men tror jag väntar till slutet av månaden innan jag gör det :)
  2. Att jag skall BYTA namn på bloggen så jag slipper dessa personer som läser min blogg fast de inte skall göra de och kommenterar saker som dem inte har något med att göra! Det enda tråkiga är att jag är så fäst vid mitt smeknamn Losttears för det var lite av en vändpunkt för mig och en insikt som jag fick. Ska fundera på ett nytt namn sen meddelar jag om jag byter och då mina vänner om  sen ni andra som kanske fått tycke för bloggen ocksåskulle vilja ha det nya namnet får ni skicka en kommentar elr skriva en fråga och gärna en länk till eran blogg om ni har ngn så kan jag skriva det nya namnet där.

Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards