LostTears

Alla inlägg under september 2011

Av Emelie - 27 september 2011 14:35

Operation undersökning blöjor. Hehe nej då snarare en utvärdering av Pampers och Libero kan vara bra för andra föräldrar som undrar vilka blöjor dem ska använda eller tvekar om dem som dem redan har. Extremt känsliga kanske inte vill läsa om nr 1 och nr 2. Har använt båda märkena till Liam. Gillar bägge men det finns nackdelar med bägge och just nu använder jag Libero varför står här nere. Fästmannen min föredrar pampers, jag föredrar Libero. Vill gärna ha kommentarer om eran erfarenhet av blöjor, och ev kanske något annat märke som ni tycker är bra?


                 Libero

  • Svanemärkt! (dvs. hälsovänlig)
  • Funkar bra när dem äter fast föda.
  • Suger upp super bra.
  • Sitter bra.
  • Får poäng för blöjorna som köpes och kan användas till att "köpa pylar i shoppen"
  • Up and go, för tunn blölja med "nät" i sidan resulterar i att blöjan håller max 2h och ibland inte ens det, kisset hamnar utanför, genom "nätet".
  • När barnen inte äter fast föda rinner nr2 ut ur blöjan för att den inte suger upp nr 2 endast nr1. I det fallet så är blöjan för tjock för att vara bra, tunnare blöja suger upp nr2 bättre när det inte är fast.

                    Pampers

  • Tunn blöja med utmärkt sugförmåga!
  • Den är tunn och det syns igenom när nr 2 skett, utan att det läcker igenom!
  • Sitter bra.
  • Ej svanemärkt (vad jag sett) Våra active fit Stank urk och undrar därför om det är onödiga tillsatser i blöjan? Det är den enda orsaken till att jag inte använder dessa blöjor och det var det som fick mig att sluta med dem. Svanemärkt känns tryggare.

Varför jag skriver denna undersökning är för att jag vill dela med mig av min erfarenhet av de olika blöj sorterna. Alla föredrar olika och kanske fungerar dem annorlunda för andra och kanske fungerar blöjorna annorlunda på en tjej, jag har ju som sagt en pojke. Xx Ems xX

Av Emelie - 19 september 2011 11:59

Korta uppdateringar:

- Sjuka just nu, Liam är på bättringsväg, trodde jag var det med men får se imorgon.

- Saknar älsklingen som oxå är sjuk och får stanna hemma hos sig några dagar till vilket innebär att jag får vara själv med liam.

- Less på förkylningar!

- Efter att ha pratat med ex-klasskompisar saknar jag inte skolan just nu :P samt att min tenta är putsväck! Nu får dem allt leta!

- Less på människor som gillar att tjaffsa om allt möjligt, saknar inte den sortens drama.

- Less på att jag skjuter upp allt hela tiden såsom tala med csn, försäkringskassan och göra rest tentor.

- Trött på min kassa mobil som det bara var 6 mån försäkring på när den typ var kass från början och jag skulle lämnat in den tidigare, (trodde det var 1 års försäkring). Vilket innebär att jag måste spara pengar till en ny telefon.

- Förvirrad över vilken förskola jag bör välja till Liam, finns ett par anledningar till varför jag inte vill sätta honom på sin brorsas förskola.


Ja det var väll typ det, har saknat hösten, men nu när det är här vet jag inte om det var det här vädret jag ville ha direkt! (regn och rusk).

Xx Ems xX



Av Emelie - 1 september 2011 09:03

Hmm.. det har inte ens gått en vecka sedan skolan startade för mina klasskompisar och jag saknar redan skolan XD Däremot saknar jag inte tentorna, har ju två jag ska göra från förra terminen men dem får jag tydligen aldrig inspiration till att sätta mig med :/ Svårt kanske när jag hellre gosar med lill snutten min. :) Tiden går verkligen fort, Liam växer så det knakar och jag minns när han var så liten på BB och låg i Robins famn i sällskapsrummet på BB. Han skrek inte ens mycket på BB när han var missnöjd utan utstötte bara lite knorrande. Så söt! :D Nu däremot brukar Robin och jag påpeka att Liam har mina lungor XD Har till och med märkt på min hörsel att han har det :O Idag ska jag i alla fall till skolan en sväng och plocka upp lite papper och dylikt. Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards