LostTears

Alla inlägg under december 2010

Av Emelie - 29 december 2010 22:27

Sitter och funderar, hoppas på att älsklingen får en lägenhet innan Plutten kommer. Fattar inte en del människors inställning. Som det ser ut nu pga olika omständigheter kommer typ vårdnaden om Liam inte bli som jag hade trott. Jag kommer att ha honom på heltid såklart men eftersom Robin bara kan bo här varannan vecka så kommer han alltså bara ha honom på halvtid? Så som det ser ut nu, har ju sagt att han kan sova här med john sen oxå men förstår att det blir struligt och hoppas på att han får ngt eget så vi kan lösa det bättre och att Robin åtminstone kan ha Liam något under John veckorna oxå under natten då vill säga, på dagarna kommer vi att ses och så. Det är ju viktigt att Liam och John oxå får bo tsm som familj och känna av den där syskon känslan. Eftersom jag själv har en halvbror vet jag hur viktigt det är att de känner sig som syskon oxå. Vill att Liam och John skall ha en riktig syskon relation och inte sådan relation ja har med min halvbror. Ett steg i det är att de faktiskt oxå bor under samma tak. + Att hela sitationen känns hel skum eftersom Robin och jag faktiskt är tillsammans och ändå kan han inte ha Liam på heltid (inte för att han inte vill utan för att det inte går ihop med att han bor hemma)!! Jaja suck suck. Får trycka på lite så han får en lägenhet, svenska systemet (ett spec syftar jag på) Stjälper hellre än Hjälper! Xx Ems xX

Av Emelie - 28 december 2010 22:02

Jag och Älsklingen på julafton <333


Mina Julklappar : Halsduk, badprylar, pajbok, mobil, babystuff, sten med motiv, ljus, presentkort, bestick, halsband, filmer/serier och pengar :D

God fortsättning :)

Xx Ems xX

Av Emelie - 23 december 2010 18:37

Idag har här städats i rummet, dammsugit lägenheten, dukat julbordet, målat naglarna och tvättat. Nu ska jag äta mat och sen bär det av en sväng till mataffären och ikväll blir det in i duschen för skrubb :P haha måste vara fin i morgon :) Kommer nog inte hinna skriva imorgon så hälsar alla en Riktigt God Jul! Xx Ems xX

Av Emelie - 20 december 2010 20:08

Idag har jag lämnat in tentan och påbörjat nästa. Lite skumt lagt spec kring jul oxå men finns ju inte så mkt att göra åt den än att plugga. Har börjat leta litteratur osv. Brorsan och jag har oxå städat badrummet inför jul, imorgon väntar tandläkaren och sen måååste jag städa mitt rum igen, städade det i fredags men ett litet rum ser fort stökigt ut, det positiva är väl att det går fort och städa oxå :) Samt att efter jul ska brorsan och jag byta till hans stora förtret haha men jag och liam och (älsklingen) kan inte bo här inne när liam kommer utan då behöver vi det stoora rummet :) Stort jämfört med detta rum i alla fall haha. Bävar lite inför tandläkaren imorgon, sist (ett år sedan) hade jag 6 hål och 1 avbiten tand att laga, ja sex hål och en avbiten tand du läste rätt. Ärvt mina kassa tänder av morfar. Bävar inför vad tandläkaren skall säga denna gång med tanke på att jag kräktes så dant under början av graviditeten. Att spy är ju inte det bästa som finns för tänderna och inte att behöva småäta precis innan läggdags eller under natten. Spec inte när man inte orkar gå upp o borsta tänderna. Fast ett hål tror jag nog jag har fast hoppas på inga :O Hatar bedövningen när den sprider sig får nästan panik då, usch. Ska på biblioteket en sväng imorgon med och leta litteratur tänkte jag. Genus väldigt spännande spec med tanke på att jag valde genus- leksakernas roll. Jaja Natt Natt Xx Ems xX

Av Emelie - 19 december 2010 17:53

Igår hade vi mys här hemma, vi hade julpyssel, syrran jag och moster dekorerade pepparkakor med kristyr och mamma sprejade kottar och dekorerade ljus. Sen hade jag och syrran lite film dags och sen pyntade vi alla fyra jul granen (lite tidigare än vanligt faktiskt) och jag la under alla julklappar hittils utom 3 som är för lätta att gissa om man ser dem innan så dem har jag gömt XD Sen spelade vi spel, jag vann bägge gångerna. Konstigt Tur i Kärlek och Spel, fast spel är inte så viktigt är glad att jag har tur i kärlek <333 Sen var klockan plötsligt halv ett och då pratade jag med älsklingen i en timme innan det var dags att sussa. Om fyra minuter skall mamma göra sirapskakaor/knäckkakor och jag ska göra knäck :D Trevlig kväll allesamman! Xx Ems xX


Älskar dig Robin

Av Emelie - 17 december 2010 17:13

Fredag idag. Hade sett fram emot det, men när jag vaknar kikar jag mobilen och fått sms av älsklingen att han typ är magsjuk, suck. Som tur var dök John upp idag för att hämta sin julklapp, trevligt trevligt. Gick på stan då en sväng och kikade oxå :)Kom hem och brorsan och jag såg en film gemensamt. Otroligt att jag kunde locka ut honom från sitt rum bort från sin, tv, data och xbox in i mitt lilla skrymsle för att se en film med mig. Nu däremot börjar det bli tråkigt. För spela på hans xbox fick jag ju inte göra det gör ju han nu, suck. Har lockat över syrran att komma imorgon och umgås och ev sova över så morgondagen är fixad så slipper jag gå uttråkad på en lördag. Men resten av kvällen, vad ska jag göra då? Det finns ju saker jag skulle kunna göra, typ som se över tentan en extra gång, eller skriva in en spec text på datorn som lär ta timmar men orkar inte, har ingen lust att se film eller tv, inte själv i alla fall. Vill inte bada (konstigt nog) och är inte heller särskilt sugen på att läsa, städa, eller baka. Skulle vilja ha min sötnos här... då hade vi kunnat se en film eller gå en promenix eller myyyysa men icke sa nicke. Snart kommer Mamsen hem i alla fall kanske vi kan se ensam hemma 2 tsm, såg ju ettan tsm för några dagar sedan. :P Får sysselsätta mig tills dess. Natt Natt Xx Ems xX

Av Emelie - 16 december 2010 13:44

Blir alltid så sorgsen när jag hör The man I Loved av Rebecca Lavelle. Så bra sångerska. Om man tänker allt för mkt på texten när hon sjunger denna låt bölar man ju typ alltid. Synd att det inte finns någon skiva att få tag i, alla fall inte vad jag har kunnat hitta. Skulle verkligen vilja ha hennes låtar. Annars har jag varit i skolan idag och haft redovisning och nästa skoldag blir på måndag, mkt då, har ett bokat möte med syo, innan det ska jag lämna in tentan kl 8:00 sen börjar den nya kursdelen- Genus. Så har lite att läsa tills dess också. Fast tentan är ju nästan så gott som klar så inget panik skrivande i helgen inte XD Fast hörde att personer i klassen har varit magsjuka och någon kände sig lite krasslig så e lite nojjig nu. Blir ju lätt illamående o så om jag går utan käk när jag börjar bli hungrig så sitter och känner efter allt för mkt just nu tror jag, hehe. Xx Ems xX

Av Emelie - 12 december 2010 17:33

Suck då var det söndag igen. Har typ legat hela dagen idag känns det som, hade sån nack, axel värk som på sätt och vis kändes upp i huvudet och bakom ögonbrynen. Synd att jag fick omboka massagen, men skall gå och få den efter jul i alla fall. Det behövs! Åkte hem från älsklingen i eftermiddags oxå. Haft en mysig helg med älsklingen och sötnosen. Firade farmor i fredags innan jag åkte hem till älsklingen och igår var vi alla i byhålan och firade moster som hade 50 års kalas. <33 Imorgon väntar tenta plugg men får åtminstone sova läänge imorgon, ingen liten john som skriker på natten eller kommer in tiidigt på morgonen. Inte för att jag går upp då det får ju Robin göra men sömnen blir ju ändå störd :P Ska se film med Mamsen nu. Natt natt Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards