LostTears

Alla inlägg under maj 2012

Av Emelie - 30 maj 2012 12:36

Av Emelie - 28 maj 2012 18:37

Måndagar är rikigt tråkiga till och med när man är "ledig". Liam har ju varit febrig i helgen så han fick vara hemma idag från fsk. Vilket resulterade i att jag inte kunnat plugga alls idag men ska plugga vid sju så passar mamma honom en stund. Har inte haft någon vidare spännande dag, allt har bara gått på tok idag känns det som, glömt massa saker, missa bussen, sen buss, m.m tog en tripp till bvc idag och apoteket för att först väga o mäta L sedan för att köpa något för hans sega slem. Hade det "traumatiskt" igår då han var så "igen slemmad" att han betedde sig som han satt något i halsen och började skifta färg. Gjorde precis som man gör när barn satt i halsen, ned med huvudet och "dunka glid" på ryggen, vilket som tur var funkade! Så synd om min lilla pojke som ska ha det så tufft. :( Eftersom det tydligen inte finns receptfritt slemlösande för små barn sa bvc åt oss att prova med koksalt, får se hur det funkar. Vi har ju annars ventolin hemma som ska vidga luftrören.


Vet att några verkar följa min blogg, trots att jag är super dålig på att uppdatera mig, så syns det att besökare är inne nästan dagligen och kikar :) . Skulle vara trevligt om ni någon gång lämnade ett avstamp så jag vet vilka ni är som läser eller om ni kommenterar då och då (inga otrevliga kommentarer, då dessa ändå inte godkänns). Vet att vissa personer som jag inte alls vill ha att göra med läser min blogg ibland också, vet inte varför, då det är tydligt att ingen av oss vill ha något med varandra att göra men ändå tar ni er tid att läsa det jag skriver.... Gå vidare? För jag har! Xx Ems xX

Av Emelie - 25 maj 2012 20:37

En kort uppföljning- Liam hade normal hörsel för sin ålder! :) Mer vet vi på fyra års kontrollen, några år dit. Vi var i veckan och tog uppföljningsprover och ser dem bra ut så händer antagligen inget mer, men kallas vi igen så är det något med proverna och då ska han ta ett EEG, men för en gångs skull känns det som turen börjar vända! Knack Knack ta i trä!

Den 7 juni börjar mitt sommarlov eftersom jag nu måste ordna med en gammal tenta som ligger och släpar, så en kort period till med slit och stress, sen äntligen lov :) Längtar till semestern som är bokad i juli! :)

Snart fyller jag ju år oxå men känns faktiskt inget särskilt, önskar mig bara pengar och tänker inte göra så stor grej av firandet, bara fika med nära och kära. Födelsedagar är bara spännande när man fyller jämt, för kände ungefär samma inför förra årets firande, inget stohej här inte :P Vad kan jag säga mer..... Liam har feber som han fick ikväll men han har varit konstant snorig i typ 3-4 veckor nu och har typ feber varannan vecka. Men det är väll sådant man får stå ut meed första tiden när ungarna börjar på förskola. Därför skall det bli skönt med LOV då liam också är ledig hela sommaren med mig :D Ska försöka städa rummet nu. Trevlig Helg och Hejja Loreen!!! Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards