LostTears

Alla inlägg under februari 2010

Av Emelie - 28 februari 2010 14:57

Hjälpte Robins syster att packa igår och killarna flyttade alla saker till den nya lägenheten. Trevligt att komma bort lite från allt som heter PLUGGA. Senare på kvällen pluggade jag fram till efter tolv och Robin satt vid min dator. Mys pys och sen var det dags att sova. Ska plugga nu för Robin har åkt hem men hämtar upp mig sen när det är dags att häma lilla sparven. :D Trevlig Söndag på er! Xx Ems xX

Av Emelie - 26 februari 2010 23:32

Varit på stan och fikat idag med mamsen, syrran, och styvfarsan. Trevligt och gott med äppelpaj och varm choklad:) Sen kom älsklingen till stan :) Sen åt vi alla mat tillsammans hemma hos mig, har pluggat och nu är det dags för lite fredags-kvälls mys. Natt Natt :D Xx Ems xX

Av Emelie - 25 februari 2010 23:02

Framsteg, med släktforskningen. Tog mod till mig och tog kontakt med en avlägsen släktning. :)  Ska leta lite till nu kanske hittar fler släktingar som man kan kontaka :) Natt Natt  Xx Ems xX

Av Emelie - 24 februari 2010 14:26

Oj hjälp vad denna vecka går snabbt. Nu har man ju "ledigt" fram till nästa torsdag. Ska sitta med tentan. har inte läst och plockat fram allt ur litteraturen som jag ska ha ännu så det är ett måste, sen kommer det förhoppningsvis flyta på det brukar det göra. Men det är rätt mycket litteratur har kikat i 2 pdf filer och en bok hittills och har 2 böcker kvar och en pdf fil som är lika tjock som en bok :O men nu har jag tagit paus, har gjort lite idag hittills. gick upp lite sent vaknade halv ett och då hade jag sovit i 12 timmar :O vaknade ett ögonblick vid tio och tittade på klockan, skulle nog ha gått upp då. men men fått sova ut nu i alla fall, det kanske behövdes. Har börjat tycka om att sova igen, gjorde det förut men sen tyckte jag typ bara det var slöseri med tid :P Aja nu ska jag ta en paus i pluggandet har ju pluggat sedan jag gick upp så nu får jag ta konst paus i typ 2 timmar sen får jag sätta mig och plugga igen. Trevlig dag på er. Xx Ems xX

Av Emelie - 23 februari 2010 15:31

Ur less på dessa bussar! Dem kommer inte på morgonen och sen när nästa buss ska gå så är den typ 10 min sen!!!! Och bara den här bussen som går uppe hos mig tydligen!!! SKÄRPNING. Nu när jag skulle hem från skolan, trött, seg ont i axlarna och lite i huvudet så tänkte jag ta bussen. MEN också för jag har ett busskort som jag vill utnyttja. Men vad händer....jo bussen kommer och åker förbi! Jag vinkar och busschauförren bara rycker på axlarna och menar att bussen är full bara för att folk är dåliga på att backa bakåt i bussen. Får då gå hem och jag var inte glad och sa inga snälla saker. Köper busskort men får inte använda det!!!! Nej jag sa inga snälla saker kan jag lova, där jag hade älsklingen i luren och han fick höra en och annan svordom. News flash om bussarna går i tid och kommer alla 4 ggr i timmen som dem ska så blir inte bussarna överfulla!!!!!!!!! Men nu har jag skrivit av mig och kan lägga det bakom mig. hm... Xx Ems xX

Av Emelie - 22 februari 2010 21:28

OHHH MY G..... Som tidigare sagt har jag fått släktpapprena av farmor och nu vet inte jag om dem vet, men jag tror jag hittat flera stycken släktningar redan. Men upptäckte nyss på FB att jag kanske hittat en yngre släktning där som bor i samma område som farmor och farfar bor i. OHHH Undrar om dem vet! Och läskigt att ha släkt så nära som man inte vet om! :O oh får rysningar. Vore ju roligt att kontakta dem jag hittat för att se om dem är släkt med mig men ska nog prata med farmor och farfar först om dem vet om dessa människor! :O spännande ska leta vidare nu :O Xx Ems xX

Av Emelie - 22 februari 2010 20:01

Tillbaka i skolan igen. Har hela dagen i morgon och sen är det "ledigt" ska sitta med tentan hela veckan och halva nästa vecka sen ska den vara klar! Men denna är svårare för det är pm form vetenskapligt skrivande utan egna värderingar så ska skriva i en form jag aldrig skrivit förut. Svårt att inte skriva jag anser, tycker, osv. hmm. Aja nu ska jag gå och roa mig med att se en film tror jag. Trevlig kväll!       Xx Ems xX

Av Emelie - 21 februari 2010 21:57

Ja då har jag fått släktpapprena av farmor, dock vare bara farfars sida men den stärckte sig ändå bak till slutet av 1800 talet spännande. :) Ska påbörja sammanställning snart av släktträdet men hela det går nog inte in men får väl ta typ max tre generationer bak i tiden. Vill ha lite från farmors sida också och helst något på morfars sida mä. Får passa på att prata lite med farmor nästa gång vi ses och samma med mormor. Tänkte se om jag kunde hitta någon släktning på FB :P  Aja nu ska älsklingen och ja se film :) natt natt Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards