LostTears

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Emelie - 10 maj 2010 19:35

 Små barn som röker. Har den senaste tiden sett 10-13 åringar som springer runt och röker och tycker dem är så coola. Hallå! Jag undrar bara var föräldrarna är! Och vad gör inte tobaken mot deras kroppar. Pojkar som inte kommit upp i målbrottet, som går och röker. Ursäkta mig men jag blir bara så arg. Vad gör föräldrarna, men också lite skuld lägger jag på skolan. Att prata om tobak och rökning i skolan även i dessa låga åldrar är otroligt viktigt! Vad det gör med kroppen, konsekvenserna av rökning! Samtala om grupptryck och att våga säga nej. Känner även föräldrar som vet att deras barn röker men inte gör något åt saken! HEMSKT! Rökningen skadar dem och ändå sitter föräldrarna och tittar på när barnen skadar sig själva! Ja så ser jag på saken, tänk på det ur den vinkeln du med. Nej usch fy och blä säger jag bara! Rökning är inte ett dugg coolt!

Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards