LostTears

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Emelie - 24 januari 2011 11:04

Det finns mycket skriverier och kritik kring att amma offentligt. Jag har aldrig haft något emot det. När Liam kommer skall jag börja amma och funderar myket på hur det skall gå i detta samhälle som har sådan dålig inställning till offentlig amning! Jag menar skall min bebis gå hungrig bara för att jag är nere på stan tex! Jag känner mig inte bekväm med att behöva komma att amma offentligt spec inte pga folks inställning och jag vill inte behöva bli utkastad från ett kafé etc, men om mitt barn behöver mat när jag är ute så skall han få det och folk får tycka vad dem tycker. Många funderingar har jag haft kring vart jag kan "gå undan" på stan och dylikt men sen tänkte jag efter. Varför skall tex mitt barn behöva ammas på en offentlig toalett för att folk har problem med offentlig amning! En tankeställare till er som är emot offentlig amning, skulle du vilja äta upp din kaka, korv eller dricka ditt kaffe inne på en offentlig toalett??! Skulle inte tro det! Så sluta kritisera offentlig amning, det är inget medvetet sätt att få visa bröstet offentligt utan en nödvändighet för att ett litet liv skall få näring! Tack för mig! Xx Ems xX

Ovido - Quiz & Flashcards