LostTears

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Emelie - 26 oktober 2009 22:00

Sitter och käkar smörgås just nu och dricker oboy. Gjorde nudlar till mig men nudlarna smakade inge bra. Det är väldigt ovanligt att se mig äta bröd ska jag säga er. Jag äter nästan aldrig bröd här hemma, äter bara hos älsklingen men det är bara för att dem inte har krämer eller yoghurt eller så för det äter jag alltid här hemma. flingor o mjölk är det vanligaste jag brukar ta till frukost, eller fil. Det är inte så att jag inte gillar bröd utan det är en gammal vana för att jag alltid är för lat för att fixa smörgås, har för bråttom på morgonen, eller inte kan få i mig så mkt på morgonen. Äter smörgås i skolan när jag inte tagit med matlåda men det kan gå i perioder då jag inte äter smörgås på månader :O

Grönsaker ska vi inte tala om, det ser jag sällan:P inte så att jag inte gillar det men det har med ovana att göra vi köper sällan det för det ligger ofta o så börjar det bara växa på det. Jag äter däremot när det bjuds :) som hos älsklingen när hans mamma gör mat då äter jag grönsaker:) Jag äter däremot mkt frukt. vindruvor och äpple för det mesta:) Någon annan som är dålig på att äta grönsaker??

Av Emelie - 26 oktober 2009 16:46

Sitter just nu och skriver in alla mina dvd skivor i en snygg tabell i word för att jag lätt ska kunna se vilka filmer jag har och placera dem i bokstavsordning i hyllan. Lite nogrann som jag kan vara när det passar, så skriver också in genre på filmen och speltid för att om man planerar ibland med en kompis elr dylikt att man vill se en film men man har kanske bara 2 tim på sig så vet man att aha den filmen är för lång vi hinner inte se den:P hehe. Smart smart:P Men det roliga var att jag trodde jag hade flest filmer som börjar på typ S, T och R men ovanligt nog vann högen med bokstaven B. Sen snäppet efter kom T så klart:p alla The filmer:P sen kom ovanligt nog M högen, sen kom S. Hehe okej, kanske inte ett så intressant ämne men tog en paus i att sortera, skriva in på word, torka hyllan och placera filmern i bokstavsordning. Borde egentligen plugga har ju 2 böcker kvar men eftersom jag tycker att detta hör till städningen, (kanske ska städa mina lådor sen) så tycker jag det är ungefär lika viktigt som att plugga så:P haha. Aja ska fortsätta med filmerna nu har bara kommit till E högen.

Av Emelie - 26 oktober 2009 12:50

Hmm höll nyss på att skriva Tisdag, ligger verkligen en dag före hela tiden, bara för att jag gick hem från älsklinge ni lördags och inte söndags. Har 2 böcker kvar att läsa nu, och ligger fortfarande efter med 2 uppgifter men har tagit igen 2 st så det är framsteg:) Var så förbannad på det i lördags när jag gick hem från älsklingen, att man av HÄNSYN till andra stannar hemma från skolan när man är sjuk för att inte smitta dem andra (som dessutom många har barn) och sen får man en massa komp uppgifter (som dessutom är svårare och mer tidskrävande än det som gjordes i skolan) för att man hellre är hemma än att smitta ner resten av klasskompisarna. Nej jag var så arg, så nästa gång ska jag gå till skolan med 38 i feber och snorig. Det är enda sättet att inte få restuppgifter som står en upp över halsen!

Nu ska jag i alla fall städa mitt rum och lyssna på Taylor Swift så tapeterna lossnar från väggarna eller tills morsan sticker in huvudet i rummet och hojtar till mig att skruva ner:P haha Ha en Trevlig hmm Måndag :)

Ovido - Quiz & Flashcards