LostTears

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Emelie - 17 september 2009 22:28

Nu ska jag berätta något för er. O jag lovar er det är sant! 

 

Den här gamla leksaken, hade jag en dröm om för flera månader sedan (den hade bara en lite annorlunda färg men i stort sett väldigt lika). Till saken, jag drömde att jag och Robin fick ett telefonsamtal av hans kill kompis att han hade kartonger med leksaker som vi kunde kolla igenom, och i drömmen när vi gick hem till honom så var vi inne hos honom och där i en kartong hittade jag denna leksak. Inte så konstigt okej.

Men några månader efter den här drömmen så ringde Robins polare på riktigt och sa att vi kunde komma hem till honom och titta igenom kartonger med gamla leksaker i, då påminde jag Robin om den här drömmen jag haft och när vi kom dit så var vi i för sig i garaget inte inne hos honom som i drömmen, Men! Där hittade jag den här leksaken (se bild) Precis som i min dröm! Jag vet inte riktigt vad det betyder men jag har den här liggandes vid datorn :) Kanske någon kan hjälpa mig med en sak, vet inte vad den här leksaken kallas, någon som vet???? Sedan får framtiden visa varför det var meningen att jag drömde om den och att jag hittade den..

Av Emelie - 17 september 2009 15:48

Har mycket jag känner för att diskutera här idag:PMen jag väljer ut två för attdet inte skall bli allt för mycket:P

1. Småbarn och mobiler

2. Baconsnuva/baconfeber


1. På vägen hem såg jag en liten flicka högst 6 år gammal med en (rätt ny model) mobiltelefon. Hon gick och lyssnade på hög musik i den. Hur känns inte det där:O en sexåring med mobiltelefon, var är världen påväg:O när jag var yngre hade inte jag en mobiltelefon förräns jag var 11 då jag flyttade in till stan och pendlade till skolan, då var det dags att kunna höra av sig till mamma var jag var och så. Innan dess hade jag ingen och önskade mig ingen heller. Vi blir så beroende av det tekniska att vi inte kan tänka oss att leva utan det. Undrar hur framtiden kommer se ut! Jag kan erkänna att jag idag känner mig olustig, nästan naken om jag inte har mobilen med mig när jag går ut etc. Jag går sällan ut utan väska med alla nödvändiga saker, mobil, pengar, legg, ipod, nycklar m.m Men om jag skulle gå ut utan väskan så har jag ändå alltid mobilen med mig. Men det är ju ändå någon sorts trygghet att känna att man kan bli nådd och ringa efter hjälp om det skulle behövas, stan känns inte lika trygg som den gjorde förr, eller stan säger jag skulle inte gå utan den i byhålorna heller eller på landet, kan ju hända hemska saker där med. Något att fundera över, hur beroende vi är av vår teknik, (lite skadad efter att ha haft teknikvecka nu i skolan men ändå).


2. Baconsnuva/baconfeber-svininfluensan. Hmm nyheten når Sverige att den påträffats i utlandet, ingen direkt oro. Tiden går du kan inte fly undan nyheten att den kommit til sverige någonstans, på radion, på tv, i varenda tidning jag läser, reklam på bussar osv, då kom paniken smygandes! Måste vaccinera mig! Sen läser man att ett visst antal beroende på ett visst antal som vaccinerar sig ligger i risk att bli förlamade av vaccinet. Jag är helt förvirrad vet absolut inte hur jag skall göra, just nu är jag inte sugen på att vaccinera mig vilket jag var för några veckor sedan då jag ville ställa mig och ropa på vaccinet att komma hit. Men som sagt svininfluensan skulle var väl inte vara värre än någon annan influensa den sprids bara lättare. Större risk löper ju dem i riskzonen tror inte jag hör dit men diskuterar ofta med folk om dem som man hört har insjuknat svårt om dem hade bakomliggande sjukdomar, allt är så lummigt och jag känner att jag får se när vaccinet är här...Innan dess håller jag mig undan från dem som är sjuka och undviker ställen där jag känner mig instängd som trånga utrymmen med mycket folk, använder min handsprit som jag har i väskan när jag varit ute på stan osv och försöker tänka positivt!


Ovido - Quiz & Flashcards